2015. május 25., hétfő

Kritika #6: Egy Senki naplója

LINK

Pedro Sierra

Külső:

A cím:

Én egy gimis blogra asszociáltam először, ne haragudj. Lehet, hogy ez azért van, mert régebben (nem tudom, hogy hogy mostanában is így van-e) a legtöbb tinikről szóló blognak - tisztelet a kivétellel - az volt a címe, hogy XY naplója. A tinikhez pedig automatikusan kapcsolódik az iskola, hiszen az életük nagy részét ott töltik.
Értem, hogy azért Egy Senki Naplója a cím, mert anonym szeretnél maradni, és azért, mert nem akarod, hogy az emberek arcot társítsanak hozzád, de az embereknél ez pont fordítva van: írhatsz bármilyen nevet, mindenkinek a fejében ki fog alakulni rólad egy képnek.


A háttér nagyon tetszik, viszont szerintem jobban is törődhettél volna az egész kinézettel. Ez olyan, minthogy mi emberek is ápoljuk magunkat, valaki különféle kencéket, balzsamokat használ, valaki csak sampont, valaki marad a szódabikarbónánál. Nem kell kódosnak lennie, az alapsablonból is szép dolgokat lehet kihozni, ha az ember próbálkozik, és rászán egy kis időt. Tetszik, hogy a fejléced nem hatalmas, nem szeretem mikor olyan nagy, hogy nem látok tőle semmi mást sem. Az első dolog, ami feltűnt, hogy nincs rajta a blogod neve, ami szerintem nagyon fontos lenne, hiszen ezt jegyzik meg az olvasóid. A másik pedig az, hogy alig mond el valamit róla. Persze ha már beleolvas az ember, tudja, hogy mi is ez akkor érti, de az, aki most látja először, annak nem biztos, hogy le fog esni a dolog előszőr és azonnal továbbkattint. Nagyon hiányoltam egy kis információt oldalról, nem külön menüben, a fejléced alatt, hanem a modulsávban is, amiben leírod, hogy mi merre, hogyan, hány méter. Lehet, hogy az is jó ötlet lenne, ha keresnél egy idézetet, ami a legjellemzőbb, sokszor azok többet mondanak.
Annyit megtennék, hogy a Blogarchívumot vagy átvarázsolnám lenyithatósra, vagy lejjebb tenném, mert túl hosszú, célszerű előre rakni azokat a modulokat, amik "rövidebbek. A "Where are you from?" című nagyon tetszett, nem láttam még ilyet máshol, egyedi és ha ugyan olyan kíváncsi természetű vagy, mint én, akkor megértelek, hogy miért is tetted ki. Viszont arra figyelj, hogy a többi modul címe magyarul van, így ezt is célszerű lenne átírni magyarra.

Belső:

Ne haragudj, nekem nem igazán tetszett, hogy egy kritikáról kritikát írsz. Elmondod a véleményedet valakinek a véleményéről...
Volt olyan bejegyzésed, ami annyira tele volt rövid mondatokkal, hogy zavarta a szememet, viszont ugyan ebben a bejegyzésben találtam hosszabb mondatokat is. Arany középút? Ezen kívül jól írsz, a verseid szépek, bár egy kettőben zavart, hogy szinte csak a vers végén van rím, összecsengés, de ez már csak igazából szógyarapítás. Őszintén szólva nem igazán tudom, hogy miről írjak. A legtöbb bejegyzésed rövid, nem igazán mész 2000-3000 szó felé és nincs is konkrét témád, amire építkezhetnék, hiszen naplóblogot írsz. A saját érzelmeidet veted... html kódokra, és ki lennék én ahhoz, hogy megkritizáljam azt, hogy valaki mit érez ott bent, a lelke mélyén? Ezért csupán csak egy-egy bejegyzést ragadhatok ki.
Nem kérek válaszkritikát!

1 megjegyzés:

  1. Köszi a kritikát, pár tanácsot hasznosítottam is. :) Többek között a kritikázást is leszedtem/átalakítom.
    Viszont a verseknél ezt a "csak a vers végén van rím, összecsengés" nem igazán értem :D Főleg mert rapperként külön figyelek arra, hogy a sorvégi rímek összecsengjenek, és az átkötéseknél ne csak sorvégi, hanem sél-rímek(sok közti) is legyenek :)

    VálaszTörlés