2015. június 18., csütörtök

Kritika #9 | Az utolsó előtti esély | Lindsay Cole

Újabb bocsánatkéréssel tartozom, hogy megint meg kellett várakoztatnom a kritika kérőjét. Sajnálom, de az év vége kicsit húzósra sikeredett számomra, és most a szünet első napjaiban is más dolgom volt, így most került sor a kritika megírására. Ígérem, ezután a több időmből kifolyólag hamarabb meg fogom tudni írni a kritikákat. Nos, a következő kritika Az utolsó előtti esély című blogról készül. Mivel írtad, hogy Deviantart-ról töltötted le a design-t, és kérted, hogy ezért ne vegyem figyelembe, jobban bele fogok menni a tartalomba.

Cím:
Nem rossz. Az, ha "utolsó esély" lett volna a címe, kicsit valahogy sablonosnak gondoltam volna de így, hogy utolsó előtti, van valami kis csavar benne. És felkelti az érdeklődést, hogy mégis kinek az esélye, és miért utolsó előtti.
Fülszöveg:
Érdekes, felkeltette az érdeklődésemet. (Viszont én biztos, hogy sorkizártban írtam volna.) Ügyesen fogalmaztad meg, ez alapján amúgy is belekezdenék a sztoriban. Kíváncsi vagyok, mit hozol ki belőle. Viszont. Egy erős helyesírási hibát véltem felfedezni. Azt írtad, "bábú". Lehet, hogy csak elírás, de attól még nagyon bántja a szemem. Azt rövid u-val kell írni: bábu. 
Történet, helyesírás:
A prológust olvasva nagyon tetszik, hogy a pletykákról tudunk meg dolgokat a később érkező főszereplőről. Azonban feltűnt néhány vesszőhiba. Például, ezt írtad: "Mióta először átlépte a Németh lovarda kapuját az emberek körülrajongták." Így helyes: "Mióta először átlépte a Németh lovarda kapuját, az emberek körülrajongták." És még jó néhány helyen előfordul ilyen és hasonló vesszőhiba, ami miatt nem mindig teljesen egyértelmű, hogy mit akarsz mondani. Szóval erre figyelj.
De összességében a prológus nagyon tetszett, érdekesen írtad meg, csak a vesszőhibák zavaróak.
Az első fejezetben találtam egy hibát, ami háromszor is előfordult (csak akkor írom ide, hogyha legalább kétszer szerepel, mert akkor már nem minősítem elírásnak). Ezt írtad: "Panni végül sértődötten bevonult a szobájába, kettesbe hagyva a szüleit." Így helyes: "Panni végül sértődötten bevonult a szobájába, kettesben hagyva a szüleit." (Ilyen volt még a "háziba", és az "akkoriba".) Néhány szót egybe írtál, amit nem kellett volna. Például: "fejetetejére", vagy "mindenegyes". Azt hiszem, hogy a blogger szerkesztője az ilyeneket kijelzi hibának, meg a word is, szóval mielőtt kirakod a részt, nézd végig, hogy van-e valami ilyesmi hiba, vagy elírás (mert azt is találtam egy párat).
Összességében:
Ezeken az apró hibákon kívül a történet nagyon-nagyon tetszik, ötletes, kicsit sem sablonos, nem találkoztam még hasonló történettel. ha ezekre az kis hibákra ügyelsz, akkor tényleg nagyon jó lesz az irományod. Tényleg azt tudom csak mondani, hogy csak így tovább. :)
xoxo Lindsay Cole

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése